Publikacje (25)
Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze
Praca rewalidacyjno - wychowawcza z dziećmi z niepełnosprawnością umysłową w stopniu głębokim I SZCZEGÓŁOWA CHARAKTERYSTYKA OSÓB GŁĘBOKO UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO II REHABILITACJA OSÓB GŁĘBOKO UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO III METODY PRACY Z DZIEĆMI UPOŚLEDZONYMI UMYSŁOWO W CZASIE PRACY OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZEJ Z DZIEĆMI GŁĘBOKO UPOŚLEDZONYMI UMYSŁOWO NA…Warsztaty plastyczne jako forma wspomagania rozwoju uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Spis treści. Wstęp Arteterapia – cele i metody Techniki wykorzystywane na warsztatach plastycznych. Warsztaty plastyczne „Świat wyobraźni” 1.Wstęp W rozwoju i rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie niebywałe znaczenie mają podejmowane przez nich różnorodne formy kreatywności. Twórczość osób niepełnosprawnych zależy od następujących…Polisensoryczna stymulacja dzieci z głęboką niepełnosprawnością według PÓR ROKU
Program ten opracowałam na podstawie autorskiego programu p. Hedwig Abel przedstawionego przez J. Kielina Żywioły: woda, powietrze, ogień i ziemia są silnymi elementami pobudzającymi aktywność i zmysły dzieci. W zasadzie nie ma dziecka, które pozostaje obojętne, nie przejawi jakiejś reakcji…Program pracy rewalidacyjno - wychowawczej
Program ten powstał by ułatwić dzieciom, z którymi pracuję tyle lat przebycie tej trudnej, pełnej wyzwań drogi, w taki sposób by osiągnęły sukces i zadowolenie. Przez wiele lat starałam się poznać możliwości i potrzeby dzieci po to, by maksymalnie wykorzystać…Wycieczki edukacyjne w nauczaniu indywidualnym
Wycieczki edukacyjne jedną z form prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania. Indywidualne nauczanie prowadzone jest dla uczniów nie zakwalifikowanych do kształcenia klasowo-lekcyjnego na podstawie orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej. Nauczanie to polega na kształceniu ucznia w zaciszu domowym przez wyznaczonego nauczyciela bądź nauczycieli. W…Konsekwencja jako podstawa wychowania
Konsekwencja w wychowaniu to jasny system kar i nagród - jasne zasady co wolno, a co nie i jakie są za to kary i nagrody. Rodzic musi na określone zachowanie dziecka reagować zawsze w ten sam sposób i nie może…Socjoterapia w ZET
Organizacja i metodyka zajęć socjoterapeutycznych z uczniami o niesprawnościach intelektualnych w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Zajęcia socjoterapeutyczne prowadzone są dla uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi i sprawiających trudności wychowawcze, które z kolei zakłócają rozwój osobisty, społeczny i są w dużej…Program terapii logopedycznej
Jest to program terapii logopedycznej dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ale nie tylko. Pozwala on poznać etapy kształtowania lub usprawniania umiejętności komunikowania się z otoczeniem na poziomie odpowiadającym indywidualnym możliwościom dzieciom. Pokazuje jak korygować lub osłabiać wady wymowy, usprawniać narządy…
Strona 2 z 4